topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Kung Harald blir min reskamrat!



Jag förundras över hur mycket kungligheterna i Europa hinner med på en vecka. Ena sekunden strömmar bilder in på Hollands kronprinspar när de besöker Sydpolen. Den andra är de hemma i Haag igen och representerar.

Willem Alexander och Maxima har köpt en farm i Argentina. Kanske för att barnen ska lära känna mammas hemland lite bättre.

Dit ska även prinsessan Eugenie resa med ett gäng vänner. Hon ska besöka sin mormor Susans grav. Fergies mamma skilde ju sig och flyttade med sin nye polospelande man till Argentina där de bodde på en range. Sorgen var stor när Susan omkom i en bilolycka i närheten av sitt hem.

Själv ska jag snart ut och resa. Men inte till Argentina eller Sydpolen utan till Nordpolen - nästan. Jag ska på Kungskrabbesafari med Hurtigruten. Min reskamrat är Kung Harald! Ja, båten som jag ska åka med heter så...kul!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Du kan vara lycklig som får åka ut i de Norska fjordarna redan nu, jag ska inte åka förrän i augusti.

2009-02-13 @ 18:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback