topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Mer Madeleine




Foto: All over press

Vad roligt med så många härligt uppfriskande kommentarer på min Kungliga inne-och utelista
denna vecka. Ni är verkligen engagerade och har många intressanta kunskaper och åsikter om de olika medlemmarna i den kungliga kretsen. Linnea och Helena - tack för artikeluppslag. Spännande ämnen som vi på Svensk Damtidning verkligen borde belysa lite mer.

Vad gäller prinsessan Madeleine och hennes plats på utelistan vill jag bara säga att visst är hon vacker som en sagosessa, men att hon ju borde sprida sin glans lite oftare ute på "fältet" precis som Victoria.

Vi svenskar (de flesta av oss) är ju otroligt tacksamma för att vi har en så fantastisk kungafamilj. Jag citerar fd Kristdemokratpartiledaren som jag träffade i somras, Alf Svensson, : "Vår kungafamilj gör ett utmärkt arbete och är exemplariska representanter för vårt land".

Men gärna mer Madeleine, si´l vous plaît!

Kommentarer
Postat av: MAGGAN

Ja, Alf Svensson har klart för sig att vårt kungahus representera vårt land, men vad jag har kommit fram till är följande det är nästan bara Victoria och en och annan gång Silvia som är ute,de övriga alltså Madeleine och Carl-Philip är bara ute och roar sig för något nyttigt gör de inte och kungen han är vad han är.

2008-09-09 @ 15:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback