topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Madeleine flyttar och Emma talar ut


Foto: Eva Åström

Här ser Ni huset som prinsessan Madeleine vill ha! Det ligger på Djurgården och har allt en en småbarnsfamilj kan begära. Jag pratade med de som hyr fastigheten och de bekräftade att prinsessan är ute efter just deras bostad. Paret har bott där i  över 20 år, men säger att de inte på något vis vill blockera Madeleines framtid.
"Vi ska inte bråka", är deras kommentar.

Med bröllop i sikte tar Madeleine nu ett steg närmare altaret. Såklart att hon som 26-åring också vill ha familj och därför ser hon sig om efter ett rymligare boende.

Hon och Jonas missade bästisen Filippa Hagmans vackra vigsel i lördags.
Planet hem från Mauritius var väl försenat, kan tänkas. Hoppas att solbrännan håller i sig till Nobel.

Jag var på plats när Emma Pernald dök upp i ensamt majestät utan sin prins i lördags. Hon är knappast någon svikare utan går på vännernas bröllop trots allt som hänt henne i veckan.
Emma berättade för mig att prinsen inte var hemma i Sverige, men att allt är bra mellan dem.


Foto: Mediabild.nu

Kommentarer
Postat av: Maggan

Kan undra om det ska bli förlovning nu innan Nobelfesten så Jonas kan vara med,ftersom de nu varit och solat igen, eller kan det vara så att de ska lägga upp hur de denna gång ska kunna få ta över det hus de gått och tittat på förra gången var väl på stallbacken men där fick väl Madeleine ge sig eller har jag fel.

2008-11-11 @ 21:59:59
Postat av: Åsa

Hej!



Jag är säker på att det snart händer något på Madeleine och Jonas-fonten. De kommer i alla fall att hinna före Victoria och Daniel. Det är jag hundra på.

2008-11-12 @ 09:25:40
Postat av: Anna

Jag tycker Madeleine gör helt rätt som går vidare med sitt liv, vem skulle inte göra det i hennes situation (när de varit ihop i sex år). Dessutom vill vi väl alla att läckerbiten Jonas kommer in i kungafamiljen. När tror du de förlovar sig Åsa? Jag gissar på i vår, kanske maj.

2008-11-12 @ 10:17:50
Postat av: Midnattsol

Tycker det är ett märkligt uttalande av paret som äger huset som Madeleine vill ha: "Vi vill inte bråka".. Öhh, är det inte deras hus?? De har bott där i över 20 år, och så kommer Madeleine och vill ha huset.. Jag skulle aldrig lämna ifrån mig det även om det är till en prinsessa. Läste i Svensk Damtidning att hon tidigare gjort anspråk på en lägenhet som var upptagen när hon flyttade till Hovstallet, men att personen som bodde där inte ville flytta därifrån. Märkliga fasoner av Madeleine. Hon får väl hitta nåt som är ledigt istället! Tacka vet jag Victoria!

2008-11-12 @ 20:55:18
Postat av: Åsa

Hej Maggan!



Precis. Prinsessan Madeleine villa ha paradvåningen högst upp i Hovstallet, men änkefrun som bor där hade ingen som helst lust att maka på sig för prinsessan. Därför blev det en trea på nedrebotten i stället för kungens yngsta dotter.

2008-11-13 @ 11:48:41
Postat av: Demba

Vad är detta med Madde? Hittar hon bara ett hus som hon vill ha och tror att hon ska få köpa det även om det inte är till salu? Vad är det för översittarfasoner? Varför skulle någon låta henne få ens hem? Nej för satan....sätt den lilla bortskämda skitungen på plats...någon.

2008-11-16 @ 22:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback