topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Kungliga mikrobloggar

Bloggkursen i går med Vassa eggens Olle Lidbom var mycket givande. Otroligt egentigen hur mycket som hänt bara under det senaste året. Vad som kommer mer och mer är microbloggar, där man skriver ett inlägg med bara ett fåtal ord. Typ: Jag har vaknat!

Om jag skulle mikroblogga lite i ämnet kungligt så skulle det i dag se ut så här:

I kväll firas prins Charles med en tv-sänd gala.

I morgon har 60-åringen mottagning på Buckingham Palace - kungaparet och kronprinsessan Victoria åker dit.

Nu ska jag skriva nästa veckas kungliga lista.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hatar microbloggning! Du får inte börja! :)

2008-11-12 @ 13:29:57
Postat av: Åsa

Okej, jag lovar.

2008-11-13 @ 12:02:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback