topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Daniel har satt Ockelbo på kartan

image424
Jag trodde att Ockelbo var en lugn liten by, där livet gick sin stilla gång...men tänk så fel jag hade. Ockelbo är, precis som Olle Westling berättade för mig, ett samhälle med driftiga företagssamma människor. Alla var trevliga som jag pratade med och pulsen på torget var hög. Bilar passerade, folk gjorde ärenden i butikerna och kommunalrådet Magnus Jonsson berättade om sin hemstad samtidigt som han sprang på löpbandet i gymet.
Stark, brunbränd och ambitiös - det är Ockelbos rekordunga kommunalråd. Dessutom känner han Daniel Westling, som han tycker är ett bra varumärke för samhället.

image428

image429

Jodå, Ockelbos kommunalråd är en sann förebild för Westlings hembygd och är lika vältränad som Daniel W.  Han ser ljust på bygdens framtid, där var 16.e invånare är driftig egenföretagare.

image425
Vacker vy över Ockelbo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback