topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Thåström och jag

image323

Hörde att hovet gillade min artikel om "Vem är vem på slottet" i Svensk Damtidning för två veckor sedan. Kul! Jag gjorde en kartläggning av vilka som arbetar vid slottet. Slottsvakten Tomas Thåström är en av alla de duktiga medarbetarna som ansvarar för "ruljansen" vid kungliga slottet i Stockholm. Han har inte bara en snygg uniform, han är trevlig också!
"Klart att vi läser din blogg", skrev han till mig dagen efter.
Tack! Det var otroligt roligt att höra. Och Tomas heter inte Torsten som jag skrev först. Nota Bene!

Kommentarer
Postat av: Margareta Johansson

Ja! det är alltid trevligt när någon uttalar sig om vad som är bra och dåligt det är på det viset man lär. Får en sådan som Slottsvakt Thåström uttala sig om kungahuset vad han ser och tycker?

2008-03-16 @ 18:42:06
Postat av: Åsa

Nej, jag tror inte att det är så passande att en slottsvakt skulle tala illa om sin arbetsgivare. Men visst kan de anställda berätta om sitt intressanta arbete och på så sätt locka fler människor att komma på besök till salarna och visningarna på slottet.

2008-03-18 @ 17:06:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback