topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Skulle Carina Axelsson känna av ärtan?

image320
Foto: Patrik Österberg

I somras testade jag ärttricket och kollade om jag egentligen är en ömskinnad prinsessa...jag stoppade en okokt ärta i sängen och sov. Morgonen därpå mådde jag tyvärr alldeles utmärkt, och jag som trodde att jag minsann skulle ha lite ont i ryggen av ärtan. Däremot såg jag till att inte ta bort ärtan under madrassen. Sängen som jag ligger på här finns i kungliga sviten på Badhotellet i Tranås och det är just här som Carina Axelsson brukar sova när hon besöker sina släktingar i Småland. Hon är flickvän till tyskdanska prins Gustav av Berleburg. Nu är hon ny slottsfru på hans palats i Bad Berleburg, trots att de varken är gifta eller förlovade. Ett gammalt testamente sätter stopp för bröllopsplanerna. Carina är nämligen inte protestant, adel eller arier....men mot alla odds har hon tagit sig förbi Gustavs farfarsfars testamentes-krav och huserar nu på slottet i Tyskland. Undrar om svenskättade Carina Axelsson skulle känna av ärtan under madrassen i sängen. Hon kanske har de rätta prinsesskvalitéerna ändå? 

Kommentarer
Postat av: Margareta Johansson

Vad det en GUL eller en Grön ärta? för det kanske har betydelse,för den var väl inte kokt? då är det nog pure.

2008-03-16 @ 18:47:16
Postat av: Åsa

Det var en gul ärta. Är de hårdare än de gröna?

2008-03-18 @ 22:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback