topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Hola!

Hallå alla bloggläsare! Jag befinner mig i Felipe-land, eller närmare bestämt på Kanarieöarna. Här laddar man för kronprins Felipes 40-årsdag. Jag laddar också genom att sola, simma och slappa. Det är underbart väder! Jag talade med en spanjorska i går, som berättade för mig att många landsmän varit mycket oroliga för stackars Letizia, som bara blir magrare och magrare. Men själv var hon inte orolig utan sa att deras kronprinsessa är född smal.
-Hela hennes familj ser ut så!
Det är grevinnan Alexandra, som vi ska vara uppmärksamma på, menade spanjorskan. Hon har haft en stressig period med bröllop, ny man, två barn och blir bara tunnare och tunnare, menade hon.
Jag gjorde en pedikyr i går och lusläste då en norsk kunglig tidning. Där stod det att prins Joachim har varit hos sin skräddare "Sam´s Taylor" i Hong Kong och provat ut brudgumsfracken. Hos samme skräddare handlar även kronprins Frederik, Whitney Houston, Nelson Mandela och Bill Clinton.

Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Nellie

Letizia ser lite väl smal ut för hennes eget bästa, men visst, det kan ju vara som den spanjorskan säger att det åtminstone till viss del är ärftligt?

2008-01-16 @ 09:42:36
Postat av: anne von polat

Hej jag har alltid undrat vad kungafamiljen gör med sina gamla kläder dvs säljer dem eller något till second hand butik eller? Man kan ju inte ha så mycket kläder hemma heller någonstans måste det ju ta vägen?

2008-01-20 @ 19:22:42
URL: http://annawintour.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback