topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Jag har prinsessan Madeleines framtid i min hand

Hade en så´n där "dags att rensa upp" dag i förra veckan. Jag började med arbetsrummet hemma och lyckades slänga tre tidningshögar , 15 kvitton från Statoil och en drös gamla räkningar som tapetserat skrivbordet det senaste kvartalet. Men se´n var det stopp. Det är alltid så när jag ska städa, att jag hittar roliga saker som väcker minnen till liv. Underst i byrålådan fanns prinsessan Madeleines födelsehoroskop! Där har en astrolog kartlagt i detalj hur hennes planeter stod vid det ögonblick hon såg dagens ljus. Tänka sig, här spekulerar folk till höger och vänster om huruvida Madeleine ska gifta sig snart - och så sitter jag med facit i hand! Jag fick tag i horoskopet när jag arbetade som bildredaktör på Pressens Bild. Det hade legat i en arkivlåda i åratal och när någon ville kasta bort det, fick jag ta hand om det. Så man skulle kunna säga att jag nu har räddat till eftervärlden. Kanske ska jag ta en bild på horoskopet och få det tolkat av en expert? Då är jag en av de första som vet när det är dags för prinsessan att stega till altaret. Hur många barn hon ska få syns i det "åttonde huset" i horoskopet. Lovar att meddela er när jag har löst planeternas koder för Maddes liv. Tills dess kan ni ju besöka min kungliga lista - där ligger ju madeleine faktiskt i topp!

Det är ju inne nu bland kungligheter att låta stjärnorna säga sanningen om framtiden. Nu har en brittisk astrolog satt tänderna i Kate Middletons och prins Williams "starcharts". Domen blev: William kommer inom kort att göra slut med Kate! Hm, vi får väl se vad som händer. Kanske ska man tro på stjärnorna trots allt?

image259

Foto: All over press

Kommentarer
Postat av: Nellie

Hur många barn blir det då? *nyfiken*

2008-02-08 @ 15:20:21
Postat av: Åsa

Ja, när jag kommer hem ska jag ta fram mina astrologböcker och själv försöka lista ut hur man tolkar horoskopet, men jag tror ändå att en stjärnexpert ska uttala sig i frågan. Spännande, eller hur?

2008-02-08 @ 15:40:41
Postat av: CP

Hej Åsa den här kommentaren försökte jag posta på din innelista men det fungerade inte. Därför postar jag den här. Har du lust att hjälpa mig att få fram den på din kungliga lista?

Till Kristina från korkemåla!

Vad menar du? Snacka om att vara korkad själv! Är du fem år gammal eller vad är det frågan om? Vem uttrycker sig som du "ÖHHHH", du är väl bara avundsjuk på prinsens ställning kan jag tänka mig. Är du en uttråkat uttrokad hemmafru eller?!!

2008-02-08 @ 17:08:53
Postat av: Göran

Håller med dig CP. Förresten, var kan jag lära mig mer om astrologi?

2008-02-09 @ 22:16:17
Postat av: Åsa

Göran!

Kul att se dig här igen. Det finns en person som heter Herr Jans som är jätteduktig på astrologi.

2008-02-10 @ 19:24:19
Postat av: Margareta Johansson

HEJ!
Det är väl bra att någon har hennes liv i sin hand för helt klart behöver hon all hjälp hon kan få denna stackars Madeleine.

2008-02-23 @ 11:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback