topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Jag berättar om drottningen i norsk radio och tysk TV.



I morgon fyller drottning Silvia 65 år. Hon firar sin födelsedag i lugn och ro med en familjemiddag på Drottningholm.
Till skillnad från andra pensionerar sig inte Silvia utan fortsätter med sina kungliga uppdrag som vanligt. Annars hade det ju varit bekvämt för kungaparet om kronprinsessan Victoria kunde ta över. Då hade dottern sluppit att fråga sin far om det är ok att gifta sig med Daniel Westling. Victoria hade då kunnat göra som kungen gjorde - bara bestämma sig för att äkta en "vanlig"...Det gick ju bra för kungen och Silvia.

I dag blev jag intervjuat utanför Kungliga Slottet. I morgon kan ni höra mig berätta om drottningen i norsk radio NRK p1 i
programmet "Norges glass" och se mig i tysk TV. ( Min röst ska dubbas....)

Det var iskallt ute på yttre borggården, men det var roligt att träffa den norske reportern och det tyska TV-teamet, som berättade att de nu har väntat länge nog på ett kungligt bröllop.

En av frågorna jag fick var "Varför gifter sig inte kronprinsessan Victoria?"....

Det är inte bara hela Sverige som undrar utan hela kungliga Europa undrar när vår blivande drottning ska knyta hymens band.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback