topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Kungligheter på banan

Som reporter på Svensk Damtidning får man göra allt möjligt roligt. Vi som arbetar på redaktionen håller koll på kungligheterna och titt som tätt träffar vi drottningar och kungar inom andra områden. Beväpnad med fickkamera tog jag egna bilder på några framstående svenska sportstjärnor som jag träffade i somras.



Foto: Åsa Bönnelyche

Henke Larsson träffade jag på tennishyllan i Båstad. Fotbollskungen ställde glatt upp för posering.



Foto: Åsa Bönnelyche

Golfdrottningen Annika Sörenstam spelade sin sista proffstävling på Frösåker i Västerås. Läs intervjun med henne i Svensk Damtidning nästa vecka.


På tenniscourten i Skåne hittade jag svenske tennisprinsen Magnus Norman.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback