topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Spaning på stan

2007-10-31
 
Det händer saker utanför redaktionsfönstret. Plötsligt stannade en svart säpobil utanför Handelsbanken på Karlaplan och fem(!) säpovakter ställde sig på lur. Tyvärr hann jag inte se vem den eminenta skyddspersonen var som klev in på banken, så jag rusade dit, gick in och spanade med mina falkögon...var det drottning Silvia som skulle ta ut lite shoppingpengar? Lite långsökt kanske, men nyfiken som jag är, kunde jag inte låta bli att undra om det faktiskt inte var en kunglighet som hade ett kassaärende. Inne på banken fanns ytterligare två Säpovakter.
Min slutsats är att det måste ha varit en mycket viktig person nere i kassavalvet, som tog fram något mycket dyrbart ur sitt bankvalv. Mystiskt. Ännu mer suspekt blev det hela när min kollega Camilla hade spanat in två Säpobilar utanför skönhetssalongen här på Karlavägen. Inne hos nagelskulptrisen satt en ung kvinna med mörkt hår...var det kronprinsessan Victoria eller Silvia, som bättrade på lacket? Detta ska vi snart få reda på. Återkommer om detta spännande drama senare i bloggen. Hela societeten går dit, till denna duktiga manikyrist. Senast jag var där stötte jag på Djursholmsfödda prinsessväninnan Katarina von Axelson, som numera alltid får naglarna målade i det mörkröda lacket nummer 24. Ursnyggt!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Ser fram emot upplösningen!

2007-11-18 @ 21:23:23
Postat av: rosalynn

Nu får du inte hålla oss på sträckbänken längre!
Skriv!

2007-11-18 @ 21:23:51
Postat av: Åsa Bönnelyche

Nu är det måndag och då är manikyristen på plats igen. I dag ska jag ta reda på hur det egentligen förhöll sig och vem det var som lackerade naglarna medan två Säpobilar väntade utanför....

2007-11-18 @ 21:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback