topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Skogens konung

2007-05-04
 
Kolmården öppnar portarna för säsongen, och jag åker dit i dag. Där väntar Skogens konung! Vi sågs förra året som hastigast, och jag lovade att komma tillbaka. Han är Sveriges mest majestätiska djur, och jag kan inte låta bli att fascineras varje gång jag ser honom. Med värdig min glider denna hornförsedda bjässe fram. Likt en äkta regent blir han dagligen betittad av folket. Ja, älgar är mäktiga. Några faller offer för kungliga jaktskott. Men inte min vän.

Han dyker upp i sin inhägnad i djurparken år efter år och kommer knappast att sluta sitt liv som älgstek på en kungamiddag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback