topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Pippa

2007-10-18
 
Hoppsan! Hur ska Kate Middletons syster presentera sig när hon besöker Sverige, om hon nu skulle få lust att åka hit? Fröken Pippa kommer i så fall att mötas av många leenden när hon säger sitt namn. Jag råkade ut för samma sak när jag åkte taxi med en polack häromveckan. Heter du Åsa, sa du? frågade han och fnissade försynt. Sen avslöjade han att mitt namn betyder "en höna som ruvar ägg" på polska. Hm, inte så kul. På spanska betyder Åsa "honbjörn", vilket inte heller känns så roligt med tanke på att jag då egentligen heter Björn Bönnelyche i större delen av världen där tungomålet är spanska. Men Pippa är väl ändå snäppet värre, eller? 

image68

Kate Middleton hand i hand med systern Pippa.


Foto: Stella

Missa inte Åsas kungliga lista - inne och ute 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback