topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Längtan till Indien

2007-10-24
 
När jag var tonåring bodde jag några år med min familj i Indien, New Delhi. Det var varmt, svettigt men samtidigt helt underbart. Jag gick i American Embassy School som hade elever från 47 olika länder, men mest amerikaner förstås. På skolan fanns tre swimmingpooler, fem tennisbanor och palmer med livs levande papegojor i. Saknaden efter tiden i Indien kommer alltid att finnas kvar. Det var en härlig tid fullproppad av intryck, spännande resor och stort umgänge. Jag skulle gärna vilja vara i Maximas kläder, som just nu befinner sig i New Delhi, denna fantastiska plats med så många, för mig, härliga minnen. Holländska kronprinsessan är där tillsammans med svärmor drottning Beatrix. En läskande Campa cola i skuggan på Claridges hotel väntar efter en upplevelserik dag i den myllrande indiska huvudstaden. 

image76

Kronprinsessan Maxima befinner sig på statsbesök i New Delhi, Indien.


Foto: IBL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback