topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Jonas Bergströms "hemlighus"

image20

2007-08-08
 
De flesta av oss har någon gång stött på en kändis i grannskapet. Och det är alltid lika roligt att kolla in hur denne beter sig till vardags vid sidan av fotoblixtarna och premiärfesterna. Själv har jag haft äran att bo vägg i vägg med Jannike Björling och hennes son Robin Borg. Det var på den tiden fröken Björling festade loss ordentligt, och varje kväll drog hon i gång stereon på högsta volym. Nästa dag kom hon trippande med hunden Cissi i släptåg, utvilad och fräsch och tittade undrande på mig och mina jättepåsar under ögonen. Aldrig har jag sovit så lite som då. Jag flyttade och hamnade i samma hus som illusionisten Joe Labero. Han var trevlig, men lyckades aldrig trolla bort soppåsarna utan gick snällt, precis som alla andra, ut till gårdens sopnedkast. Efter den kändisspottingen flyttade jag ut i "spenaten" och hamnade granne med Jonas Bergström och hans familj. När Jonas blev ihop med prinsessan Madeleine byggdes plötsligt en liten bod bredvid det Bergströmska residenset. Jag vet fortfarande inte om det är en modern variant av elskåp eller en förtäckt Säpo-gömma. Jag vill gärna tro det senare - det blir mer spännande så. Boden ser ut som ett perfekt "stakeout" för säkerhetsvakterna när Madeleine besöker de blivande svärföräldrarna. Kanske sitter någon inne i detta "hemlighus" och spanar. Nästa gång jag passerar ska jag knacka på...  Foto: Henrik Montgomery/ Scanpix


Här i "kändishuset" i Vasastan bodde jag granne med Joe Labero. Sångerskan Anita Strandell bor i huset. Cornelis Vreeswijk hade en våning här en tid, liksom Totte Dellert och Rosy "häxan" Björkman.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback