topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Bus eller godis?

2007-11-05
 
I lördags höll jag på att sätta pumpan i halsgropen när två vampyrer plötsligt dök upp utanför köksfönstret. "Bus eller godis?" frågade de. Jag var beredd med snasket och la en näve vingummin i vampyrernas utsträckta små händer. Det är riskabelt att kaxigt svara "bus", som man egentligen skulle vilja. Förra året fick grannen brevlådan full med knäckta ägg. Sånt vill man helst slippa. Intressant att se att Halloween har dalat i populäritet bland svenskarna. Förutom de två utklädda vampyrbarnen som ringde på, har jag inte sett mycket av det anglosaxiska inslaget med skräckmasker i skyltfönstren. Det verkar som om Alla helgons helg har blivit som förr. Folk tänder ljus på gravarna och struntar i Halloween-spektakel och maskerader. Jag kunde inte låta bli att undra om kungligheterna gör samma sak. Åker vår kung ut till den kungliga begravningsplatsen i Hagaparken och tänder ett ljus? 

image91

Foto:IBL

Kommentarer
Postat av: Minnie Mouse

Kandiderar månne Kungen till nästa del av "Pirates of the Carribean"?

2007-11-18 @ 21:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback