topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Silverplats på kungliga listan

image180
Foto: IBL/ Charles Hammarsten

För första gången finns kronprinsessan Victoria på min kungliga lista.
Hon är ett fantastiskt ansikte utåt för Sverige och bar en mycket vacker klänning i serafimerblått på middagen på slottet dagen efter Nobelbanketten. Klänningen syns inte på kungliga listan, därför får Ni ett smakprov här.

Kommentarer
Postat av: Midnattsol

Såhär ska kronprinsessan se ut! Det strålar om henne! Detta är en av hennes finaste klänningar tycker jag!

2007-12-14 @ 12:49:39
Postat av: Nellie

Jättevacker klänning, även om jag tror den varit ännu vackrare med ett midjebälte som varit mer i ton med den övriga klänningen. Det ser lite plottrigt ut som den är nu.

2007-12-14 @ 12:57:45
Postat av: Midnattsol

Hej Åsa! Nu kommer jag med en liten fråga om Haya och co igen. I tidningen står det att "Lilla Sheikha föddes på Dubais nationaldag".. Men hennes namn är väl Alia? Sheikha måste väl vara hennes titel? För jag har sett att hans äldre fru heter Sheikha Hind bint Maktoum bin Juma al Maktoum.. Då är min fråga: Är Sheikha den kvinnliga motsvarigheten till Sheikh? Tycker att det känns logiskt nämligen, men efterom dessa länder inte brukar vara så jämställda, så trodde jag inte att kvinnor fick vara "sheikha".. (Om du förstår vad jag menar.)
Förresten tror jag att jag börjat haja deras namnsystem också nu.. Man lär sig nåt nytt varje dag.. :=)

2007-12-14 @ 13:12:40
Postat av: Jessica

Måste vara jobbigt och svårt att gå med en klänning som släpar i golvet så där.

2007-12-15 @ 13:11:01
Postat av: Åsa

Kära Midnattsol!

Du har somvanligt helt rätt. Det blev lite fel i tidningen. Dottern heter Alia och Sheikha är titeln. Bra att Du är vaksam!

2007-12-20 @ 13:47:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback