topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Kungliga TV-tittare och glada amatörer

Drottning Elizabeth av England och jag har ett gemensamt. Vi gillar brittiska, stillsamma TV-serier med inslag av mord. Regenten missar aldrig ett enda avsnitt av "Morden i Midsomer", men skulle själv aldrig vilja bo i den lilla byn. Förståligt med tanke på att 215 människor har dött där under seriens gång.
"Det är många som mördas där, jag skulle inte vilja bo där, sade Elizabeth till huvudrollsinnehavaren John Nettles när de träffades.



Vår egen regent, kung Carl Gustaf, gillar svenska TV-serier. han följde med stort intresse "Skilda världar".

Kronprinsessans blivande svärfar, Olle Westling, är även han intresserad av skådespeleri. Men i stället för att titta på TV agerar han gärna själv på scenen. Han är aktiv i Ockelbo Amatörteater Förening (OATF) som titt som tätt gör succé i Daniel Westlings hembygd.


Kommentarer
Postat av: Maggan

Är det sant som du skrev att Olle Westling håller på med amatörteater det tycker jag verkar trevligt och att han vågar med tanke på allt snack han måste vara urstark i sig själv GRATTIS.

2009-01-13 @ 22:16:01
Postat av: Maggan

Är det verkligen sant att Olle Westling håller på med amatörteater det tycker jag är starkt gjort att våga utsätta sig så jag måste ge honom ett stort GRATTIS

2009-01-13 @ 22:22:34
Postat av: Maggan

Vad händer varför kommer det inte med?

2009-01-13 @ 22:24:25
Postat av: Maggan

Är det verkligen sant att Olle WESTLING håller på med amatörteater det är mycket starkt gjort med tanke på allt skriveri jag måste ge honom ett stort GRATTIS

2009-01-13 @ 22:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback