topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Kronprinsessan saknar en vän?

2007-09-07
 
Medan vår söta hovreporter, Jenny, febrilt försökte skaka av sig en överförfriskad Martin Timell på TV4-festen igår (fniss...) hoppade jag in i hennes ställe och försökte webbfilma Victoria. Platsen var Östasiatiska museet på Skeppsbron, mitt emot kronprinsessans arbetsplats.
-Vilken fin utsikt, sa Victoria vitsigt och sneglade bort mot Kungliga slottet.

I moderiktig klänning och snygga mockaskor med hög klack skred hon uppför trappan, där bl.a. Christina "Juttan" Jutterström tog emot. Det var ett trettiotal inbjudna gäster, som närvarade vid invigningen - medelåldern låg nog på 70 år. Inget fel i det naturligtvis, men det slog mig plötsligt att det måste vara ett ganska ensamt arbete trots allt för Victoria. Hon möter ständigt nya intressanta människor, men få är i hennes egen ålder. Är det därför kronprinsessan ger ett så moget intryck? Elisabeth Tarras Wahlberg var med som vanligt, och hon är verkligen trevlig, tycker jag. Men om jag var i kronprinsessans kläder skulle jag ändå sakna en jämnårig kollega att bolla idéer med samt bubbla med på arbetstid... 

image40

Storasyster Victoria - alltid yngst på arbetet?


Foto: Charles Hammarsten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback