topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Bönne-lycka

image15

2007-08-01
 

-Det gäller att ta vara på de små guldkornen i livet, brukade min mormor säga.
Ibland är det svårt att finna dem. Då gäller det att ta en paus från den ständiga "att göra listan" och tänka positivt. Så när jag klipper gräset, och min granne samtidigt beklagar sig för mig hur hans semester regnade bort, då kämpar jag med att stänga av hans malande moll-läge och försöker i stället stämma in mina tankar i dur.
-Lukta på den här, säger jag till grannen och pekar på en ros i rabatten.
Han sticker ned näsan i de rosa blombladen och skiner upp.

-Ja, säger han. Nu kommer jag ihåg. Det var den åttonde augusti för fyra år sen - mitt livs lyckligaste dag......och så kommer han i gång och berättar...

I rosornas doft finns så många minnen. Ibland räcker det med att bara andas in sommaren för att bli lycklig!

Men frågan är om det räcker för våra kungligheter, som är vana vid betydligt mer exklusiva sätt att få upp smilbanden. De kryddar livet med juveler, lyxjakter, haut-couture, och jetsetkalas. På Svensk Damtidnings webbsida avslöjar vi nu hur prinsessorna blir nedlusade med diamanter av drömprinsarna och i nästa veckas nummer visar vi kungligheternas hetaste resmål. Vad är högsta formen av lycka för våra kungligheter? Ja, det ska jag berätta om i nästa blogg... 

Foto: Eva Åström /IBL


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback