topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Kunglig förlovning

Kunglig förlovning!

Jag kan knappt tro det. Det är Sportlov och jag befinner mig högst upp på Gesundaberget med en strålande utsikt över en snödraperad Siljan. Jag ska precis åka skidor nedför backen - då ringer telefonen.
Nyheten om en nalkande kunglig förlovning får mig ur balans...nu helt plötsligt mitt under sportlovet har Daniel äntligen kommit till skott.
Telefonen ringer igen. Nu är det en redaktör för Gomorron Sverige som frågar om jag kan komma in till studion klockan 7 i morgonbitti. Och här står jag. Med en vidunderlig utsikt, bara några mil från Daniels Ockelbo och hjärtat slår dubbelvolter. Förlovning! Jag kan knappt tro det. Äntligen!







Kommentarer
Postat av: Midnattsol

Åsa, jag känner precis som du! Hade planer för dagen, men allt vändes upp och ner nu när jag fick höra om förlovningen. Så idag ska jag ägna dagen åt att följa rapporteringen om kronprinsessans förlovning med Daniel Westling ist! Äntligen har det börja hända nåt i det svenska kungahuset! Det var verkligen på tiden med en förlovning nu! De hade inte kunnat vänta ett år till.. Heja Daniel!

2009-02-24 @ 11:07:24
Postat av: Gealach

Ja, det är hur kul som helst! Jag har varit helt studsig hela dagen!

2009-02-24 @ 12:59:50
URL: http://www.metrobloggen.se/gealach
Postat av: Johannes

Eller hur, riktigt kul att det händer något kul!

Det blir intressant att höra vad du kommer säga imorgon - för du har väl tackat ja?

2009-02-24 @ 16:08:49
URL: http://joberg.blogg.se/
Postat av: NN

Ja, det var nog ingen som hade trott att förlovningen skulle eklateras just idag! Det blev en överraskning som det ska vara. Jättekul iallafall! Så himla skönt för dem att äntligen slippa alla spekulationer huruvida Daniel blivit godkänd av kungaparet eller ej. Klokt av dem att ha en lång förlovningstid så att Daniel i lagom takt kan vänja sig vid sin nya roll, och så att svenska folket får lära känna honom lite grand före bröllopet. Nu kan han delta i vissa officiella sammanhang och Victoria är nog lättad över att äntligen kunna ha Daniel vid sin sida även då.

2009-02-24 @ 18:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback