topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Ockelbo i svart vitt



Så här såg det ut i Daniel Westlings hemort Ockelbo när det begav sig på 1930-talet. Det fanns många trevliga kaféer. Var det så att allting var trevligare förr? Det ser alltid så gemytligt ut när man tittar på gamla svartvita bilder.

När jag var i Ockelbo förra året intog jag min dagliga kopp i ett betydligt modernare café vägg i vägg med biblioteket.

Kommentarer
Postat av: Johannes

Man kan ju undra om sådana här trevliga kuriositeter om dagens moderna byggnader kommer bevaras för eftervärlden... Skulle inte tro det.

2009-02-17 @ 19:27:50
URL: http://joberg.blogg.se/
Postat av: Jag vet

Röda lyktan är väl kvarteren för glädjeflickorna?

2009-02-18 @ 12:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback