topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Carl Philip skälvde av skräck


Foto: Patrik Österberg

Den kungliga tvådagarsjakten i Bergslagen blev en duell mellan Sveriges Kung och Skogens konung.  Men  naturälskande Carl Gustaf  avlossade inga skott under dagen.  Däremot prickade prins Carl Philip en, men vågade inte fram till oss i pressgänget för att berätta om sin bragd. han satt i stället, med ryggen vänd mot oss, och samtalade med Lundsbergspolaren Acke Bodén, som var med i det 21-manna starka jaktlaget. Tänk att vår prins är lika skygg som en älgkalv och skuttar i väg så fort han får syn på en kamera. Vad är han så rädd för?

Ers majestät är däremot en modig man som proffsigt och avslappnat berättade om  jakten, älgarna, vargarna och  svärsönerna!

Aftonbladet frågade om  kungens svärsöner  snart får följa med på kunglig jakt. Kungen parerade galant:
"Först måste jag skaffa några svärsöner. För att få det krävs det bröllop!

Eftersom ju prinsessan Madeleine har jaktlicens undrade jag om även drottning jagar.
Då brast kungen ut i ett roat skratt. Han kunde nog inte för sin inre syn se eleganta Silvia med en älgstudsare under armen. "Nej, hon jagar inte", var svaret. Så nu vet vi det.

I nästa nummer av Svensk Damtidning kan Ni läsa mer om mitt möte med jakt-kungen. Missa inte det!

Kommentarer
Postat av: Midnattsol

Herregud.. Varför ska Carl-Philip ha apanage? Han borde avsäga sig sin titel. Han borde kunna möta pressen iallafall, men det är tydligen för svårt för den blyge Carl-Philip..

Så alla veganer: Tyck inte synd om älgarna för att folk skjuter dom, det är ingen risk att de dör ut. Däremot är det synd om Carl-Philip, för han är så sällsynt så han borde fridlysas..

2008-10-17 @ 21:01:49
Postat av: Har du verkligen gett galna Hertiginnan iden?

Att använda sitt namn, Anne von Polat?????

Så här skriver hon i sin blogg;



Heter du Anne von Porat eller Anne Von Polat, det står ju olika?

Varför har du von i förnamnet?

Svar: Von har jag inte i förnamnet utan som ett prefix i efternamnet.

Jag har följande förnamn: Anton, Anne och Ayten

Mitt efternamn vill jag inte gå in på för jag vill inte att folk ska kunna hitta min adress och lägga ut det på sina bloggar. Den som har kommti på denna idé om att stava mitt efternamn med 2 olika stavningar är ÅSA BÖNNELYCHE Kunglig reporter tack vore henne slipper jag folk som ska fota mig i mitt privatliv. Detta har hänt flera gånger till min fasa. Folk har tagit kort på mig i tofflor och neddragen dragkedja den tiden då jag inte kunde dra upp dem för att kjolen var för trång. De som gjorde det i sina bloggar blev för alltid avstängda för det verkligen hoppade på mig personligen.



http://veckomagasinet.se/



Läs själv på hennes blogg, länk ovan!!!!



2008-10-19 @ 23:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback