topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Familjen Bernadotte i TV4

Nu får vi veta mer om vår kungafamilj. TV4 producerar en dokumentär om släkten Bernadotte.

- Filmidén föddes strax efter att jag hade slutfört arbetet med Wallenbergserien. Jag insåg att jag inte sett någon omfattande historisk skildring av vår monarki i tv, bortsett från årliga intervjuer med kungafamiljen och kortare nyhetsinslag, säger Gregor Nowinski.

TV4:s tittare kommer att få en exklusiv inblick i släkten Bernadotte och en fördjupad bild av kungafamiljens roll i det svenska samhället. Tittarna får ta del av privata och offentliga resor, statsbesök, möten med människor, personliga reflektioner, djupare intervjuer samt delar av familjen Bernadottes historiska arkiv.


Dokumentärserien om familjen Bernadotte är planerad att visas i TV4 i början av 2010.

Kommentarer
Postat av: Johannes

Det var ju på tiden! Synd att det är så långt till programmet visas bara...

2008-11-28 @ 20:23:58
URL: http://joberg.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja, du får kolla på mig i en dokumentär om monarkin som studenter vid Linköpings universitet ska göra nästa vecka här på redaktionen. Jag ska berätta om mina tankar på varför vårt kungahus är värt att värna om.

2008-11-28 @ 21:09:59
Postat av: victor

Hej visste du att åldrandet dödar 100 000 gamla människor varje dag.Gamla människor är också människor. Vi måste besegra åldrandet, för annars kommer åldrandet besegra oss själva,kolla gärna in min blogg om åldrandet...

2008-11-28 @ 21:31:45
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback