topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Grädde och mandelmassa

I dag är det Fettisdagen. Jag trodde att den var förra veckan. Min nyinköpta kalender fanns inte på skrivbordet när jag kom tillbaka från semestern...BORTA - och utan almanacka är man verkligen helt lost. Så om ni undrar varför jag skrev på kungliga listan att prinsessan Christina inte hade på sig sin gröna hatt, sin "smula" som ser ut som en semla eller påskägg på Fettisdagen, så var det för att jag trodde att den var förra veckan...Ibland ligger man före sin tid...Nu ska jag spatsera ut på stan och köpa mig en ny kalender så att jag vet när det blir min födelsedag....den närmar sig med stormsteg.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback