topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Nobelpraliner

Måndagarna brukar vara sega men i dag känns det som om veckan bjuder på något alldeles speciellt. NOBEL.
Och redan i helgen när jag julshoppade på stan fick jag höra some GOOD NEWS.

Mitt i Gallerian har Pralinhuset en liten butik fylld av godsaker. En kille framför mig i kön beställde en hel massa askar praliner av finaste choklad till Nobels efterfest.

Förra året var det Chokladhuset i Nynäshamn som blev utvald som leverantör av praliner till efterfesten. Men denna gång är det alltså Pralinhusets tur.

Hovleverantör Ejes har således fått konkurrens på chokladfronten.



Kommentarer
Postat av: Maggan



Är det fyllning i dessa praliner och kan man köpa dem någon annan stans än i Stockholm?

2008-12-08 @ 16:00:14
Postat av: Melissa

Där ser man... har aldrig varit förtjust i finare choklad, är Marabou-skadad. Skulle kanske behöva gå en kurs och lära mig. För sådana där praliner är ju så fina! Så då borde de ju uppskattas av munnen också... ;.)

2008-12-08 @ 19:55:54
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback