topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Gustaf Magnuson, jag och en Maserati!


Foto: Charles Hammarsten


Det finns bilar och så finns det Maserati! I går lämnade jag lättad redaktionen och flyttlådorna (vi gör en omflyttning och byter skrivbord mm) och begav mig till Autoropa, som har de allra läckraste italienska mästerverk man kan tänka sig. Gustaf Magnuson är varumärkesansvarig för Maserati och lät mig ta en närmare titt på en helt underbar bil.

Jag vill ha!!!

Hjärtat i Gran Turismo är motorn som har en V8:a på 4.244cc. Med gasen i botten accelererar denna tidlösa kreation från 0-100 km/tim på bara fem sekunder! Men bilen är inte bara ett vilddjur på vägen.

"Det italienska uttrycket Gran Turismo betyder fritt översatt ”stor resa”. Den här bilen är inte bara sportigt snabb utan även byggd för att köras långa sträckor. Till exempel är den perfekt för en bilsemester med familjen", berättade Prinsessan Christinas äldste son, Gustaf Magnuson, för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback