topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Jacob de Geer i b(k)lickfånget

image359
Foto: Patrik Österberg

Vad romantiskt det var när kronprinsessan Victorias vänner, Jacob de Geer och Nicole Kreuger, gifte sig förra året i Hammarby kyrka i Upplands Väsby. Jag var där och bevakade händelsen för Svensk Damtidning. Victoria och Daniel Westling kom tillsammans till kyrkan, och efteråt ställde sig Daniel precis framför mig. Där stod jag tätt intill kronprinsessans pojkvän. Bakom mig fanns en stor ek och eftersom det var fullt med bröllopsgäster på kyrkbacken var det ont om plats och jag andades Daniel i nacken. Han luktade GOTT!

image360
Foto:Patrik Österberg/Mediabild.nu

I dag står Jacob de Geer i fokus igen. Den nyblivna pappan har grundat Ameibo, som i går lanserade sin lagliga nedladdningstjänst av film i Norden.
"Visst är vi nöjda, det här är relativt lättlanserat, hela nedladdningsdebatten är ju en het potatis", sade han på pressvisningen i dag.
Nedladdningstjänsten ska bli ett lagligt alternativ till pirattjänster.

Jacob de Geer har tidigare grundat Tradedoubler och äger i dag mediebyrån Tre Kronor tillsammans med Carl-Johan Grandinson och Niclas Fröberg.

image361
Foto: Patrik Österberg/Mediabild.nu

Jacobs mamma och pappa, Christina och Carl de Geer, är nära vänner till kungaparet och håller till på ståtliga Stora Wäsby norr om stan och i våningen på De Geersgatan i Stockholm. Stiliga, sympatiska och sofistikerade...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback