topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Vad finns i drottningens handväska?

2007-02-23
 
Vita snöflingor virvlar omkring utanför redaktionsfönstret. Perfekt sportlovsväder för alla skidentusiaster. På måndag reser jag till varmare breddgrader och ska snart börja packa så smått. Väskan står där hemma gapande tom och väntar på att få sluka mina personliga tillhörigheter. Men vad ska man stoppa ned? Jag lyckas alltid, till mina medpassagerares förtret, att ta med för mycket så att väskan blir blytung. Många har i dag en personlig tränare. Men varför kan man inte anlita en personlig packare - ett proffs som kommer hem och omsorgsfullt väljer ut det viktigaste? Det vore ju drömmen!

Drottning Elizabeth av Storbritannien lämnar aldrig sin handväska en sekund. Det är hennes käraste ägodel. Vad har hon för pinaler i den? Jag har gjort lite undersökningar och kan nu avslöja det brittiska hovets svar.
-Drottningen har en kam, en näsduk, en liten puderask i guld och ett läppstift i handväskan. Många tror att drottning Elizabeth aldrig har pengar med sig. Men det är inte sant. På söndagarna stoppar hon ned en vikt sedel av okänd valör, som hon diskret lägger i kollekthåven i kyrkan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback