topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Tårtkalas för Daniel och Tarras-Wahlberg

2007-09-13
 
Nu förstår jag varför Victoria valde Daniel som sin blivande hälft. Han är född på samma dag som Elisabeth Tarras-Wahlberg! (men det skiljer 23 år). De firar båda födelsedag på lördag! Jag tror ju på astrologi, så jag tror nu att Daniel påminner Victoria om sin mentor Elisabeth. Kronprinsessan är ju uppväxt med Elisabeth Tarras-Wahlberg nära till hands och kanske är det så att hon föll för Daniels likartade egenskaper. Daniel och Tarras-Wahlberg (född von Engelhardt) är "jungfrur" - praktiska, skötsamma och småroliga. Båda kommer från småstäder i Sverige - Daniel är från Ockelbo och Elisabeth från Kristianstad. Båda gillar träning. Jag har faktiskt skuttat runt på samma aerobicspass som Tarras för länge sen. Det var på Susanne Lanefelts gamla gym på Lidingö. Medan jag var helt slut efter en kvart, såg hovets presschef oförskämt pigg ut. Hon har järnkondition den kvinnan! Så på lördag har alltså Victoria fullt upp. På morgonen, lördagen den 15 september, ska hon gratta sin Daniel på sängen med tårta. Pojkvännen fyller 34 år denna dag och kommer säkerligen att firas med pompa och ståt. Sen ringer hon Elisabeth och skickar en bukett blommor...

-Grattis, säger Svensk Damtidning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback