topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Singelkungen på bergstoppen

2007-11-13


Om man befinner sig i Kentucky, USA bör man inte ha glasstrutar i fickorna. Det är det nämligen lag på!
Och skulle man ha vägarna förbi Himalaya-kungariket Bhutan är det bäst att fimpa vid gränsen. Där gäller nämligen totalt rökförbud - i hela riket. Singelkungen Jigme Khesar Namgyel Wangchuck är bara 27 år och tog över 1998 efter sin far, som har fyra fruar - alla är systrar!


Bhutan-fakta:
Blev en egen nation år 1907
Endast 6000 turister per år får besöka landet
Folket har bara haft TV sedan 1999  Kungen av Bhutan är bara 27 år.

image106

Foto: IBL


Kommentarer
Postat av: Midnattsol

Jaså, där ser man.. Visste inte ens att de hade en kung i Bhutan... Man lär sig nåt nytt varje dag. Och han ser väl okej ut..
Förresten Åsa, vad har du att säga om min kommentar om Chelsy och Harry på din inee-och utelista?.. Visst hade jag rätt om dem? Borde jag kanske satsa på en karriär som hovreporter?.. ;)

2007-11-18 @ 21:50:48
Postat av: Åsa Bönnelyche

Måste säga att du kan din sak. Du var först i Sverige med nyheten. Bra jobbat! Jag börjar misstänka att du redan är en slipad reporter....

/Åsa

2007-11-18 @ 21:51:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback