topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Prinsesslyx

2007-08-01
 
Visst, jag erkänner - jag är en äkta badkruka. Vatten ska vara varmt och hittills har varken Östersjön eller Mälaren bjudit på de Riviera-temperaturer som jag efterlängtar. Men jag har faktiskt badat i år! Jag gör som prinsessan Lilian, fyller upp badkaret till bredden med skum, hoppar i och bara njuter. Renande och föryngrande!
Det finns dock en viss skillnad mellan min och prinsessans stund i karet. Hon badar en aning mer kungligt och slipper trängas med barnens badankor och gamla schampoflaskor. Prinsessan blir 92 år i slutet av månaden och är trots sin ålder lika förtjusande söt som alltid.

Tänk, vilken lyxresa hon har gjort - livet gav henne en enkelbiljett från arbetskvarteren och Wales smutsiga fabriksgolv till prins Bertils famn, och steg rakt in i Sveriges kungahus. Men hel och ren har Lilian alltid varit. Numera kan hon, när lusten faller på, ta ett exklusivt dopp i den extravaganta penthousesvåningen om 330 kvm på Grand Hotel. Namnet är "prinsessan Lilians svit" och har en makalös relaxavdelning på 69 kvm! Det handgjorda badkaret i glänsande mosaik ser ut som en mini-swimmingpool och är designat för två personer. När det är fyllt, kan man låta vattnet rinna över kanten likt ett vattenfall. Duschen har tre platser varav den i mitten är iskall och de andra två har en romantisk regnhimmel ovan. Gratis lyxnjutning för prinsessan Lilian! Men vi andra får betala 55.000 kronor för en natt i sviten, men då ingår också limousine och Private guest service!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback