topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Ett ögonblick med Oscar Magnuson

2007-08-16
 
Oscar Magnuson både ser bra och ser bra ut.
Sympatisk och snabbtänkt är han också. Igår träffade jag Prinsessan Christinas son, som hade en förhandsvisning av sin nya glasögon-kollektion på Berns.
-När jag utbildade mig till industridesigner i Milano, hade jag inte en tanke på att jag en dag skulle designa glasögon, berättade han.

Idag är Oscar Magnuson ett stort namn inom sitt gebit, och jag förstår varför. Jag föll som en fura för modellen "Petite Brigitte". Ramarna har lite av "affärskvinna" över sig och den röda färgen ger samtidigt bågarna en kvinnligt mjuk touch. Brukar annars se ut som en rektor i glasögon, men i detta par kände jag mig bekväm.
Oscar Magnusson började själv med glasögon som trettonåring på grund av synfel. Som designer vänder han sig i dag till en målgrupp som vill skaffa glasögon - inte för att de ser dåligt, utan för att de vill se bra ut!
Snälla Daniel Westling! Byt dina guldbrillor till ett par stilrena Oscar Magnuson. Det kommer att göra susen! Jag lovar...  Oscar Magnuson tyckte att hans "Petite Brigitte" var glasögonmodellen för mig.


image27

Foto: Patrik Österberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback