topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Ari Behns tatueringar

2007-09-03
 
Kroppskonst är inte riktigt min grej. Så när Ari Behn kavlade upp skjortärmen och visade mig sina "färska" tatueringar på högerarmen, hoppade jag inte direkt högt av förtjusning. Först visade han upp en sotig lilja strax över handleden. Han älskar liljor. När han friade till prinsessan Märtha Louise knäböjde han i ett hav av äkta Märtha-liljor, som han strött ut över salongsgolvet. Romantiskt, n´est-ce pas?

Sen visade Ari lite mer naket för mig (efter det att jag stängt av webkameran)..."Off-the-record"-rullade han upp hela kostymärmen upp till armbågen, och vad blottades om inte ännu en tatuering i skimrande metallicgrönt! Det var en slingrande bladväxt av något slag... Ari Behn arbetade faktiskt som lastbilschaufför innan han blev filmskapare, författare, designer och prinsessmake. Förlåt att jag säger det, men passar inte tatueringar bättre på långtradarförare än prinsgemåler? Konstigt nog har Ari Behn låtit göra dem efter giftermålet med prinsessan.
-Det gjorde förfärligt ont! avslöjade han för mig.

Ari har i sin ungdom spelat in en film som heter "hud". Att han själv gillar att smycka sitt skinn och sin kropp med färgsprakande motiv är ju tydligt. Ari Behn är en färgstark kille - helt enkelt. 

image37

Ari Behn - en färgstark kille


Foto: Micke Engström


Kommentarer
Postat av: Eva Åström

Att tatuera sig är ju inget främmande för kungligheter. Drottning Margrethes pappa, kung Frederik, var tatuerad över hela kroppen som den äkta sjöman har var. Och han ställde glatt upp på bild för att visa tatueringarna, den bilden är klassisk.
Din kollega Eva Å ;)

2007-11-18 @ 20:56:36
Postat av: Åsa Bönnelyche

Ja, jag känner till det. Även kronprins Frederik har en tatuering, så visst är det vanligt förekommande. Älskar man havets våg är det ju en sak att vilja se ut som en sjöman - men det är väl inte lika vanligt att en författande designer går till tatueraren?
Åsa

2007-11-18 @ 20:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback