topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

True Love

image170

Al Gore belönades med Nobels fredpris i Oslo, och Norges kungligheter var självfallet på plats. Kronprinsessan Mette-Marit tar ofta tillfället i akt att röra vid sin älskade man, Haakon, som då nästan alltid ser generat förtjust ut. Själv skulle han naturligtvis aldrig drömma om att ens snudda vid sin hustru inför miljontals tv-tittare, men visst ser han glad ut över den kärlek som Mette-Marit visar? Jag anser att de har kungliga Europas lyckligaste äktenskap. De visar inte bara en enad front utåt, de ÄR verkligen förälskade. Jag minns kronprinsbröllopet i Oslo, när Haakon och Mette-Marit gifte sig i Domkyrkan mitt i stan. Jag var där och bevakade händelsen för Svensk Damtidning, vilket var en magnifik upplevelse i kärlek. Kritikerna, som basunerat ut hur olämpligt det var med att en vanlig singelmamma vigdes samman med kronprinsen av Norge, tystnade när de såg hur lyckliga brudparet var. Folket var rörda till tårar, liksom jag, som kände vibrationerna av sann kärlek strömma emot mig när Mette-Marit snyftandes sa "ja" till sin drömprins.  I bland överträffar verkligheten sagan, och med risk för att bli alldeles för "Mitt livs Novell-flamsig" vill jag säga att Haakon och Mette-Marit är förebilderna för True Love!

Kommentarer
Postat av: Nellie

Verkligen en otroligt fin bild! Jenny hade ju en från fredsprisutdelningen också av Mette-Marit och Haakon, men där såg de betydligt tråkigare ut!

2007-12-12 @ 15:48:44
Postat av: Midnattsol

Love is in the air.. Såhär vill vi se kungligheternaa!
Lyckliga med varandra! Felipe och Letizia borde se och lära. (Felipe framförallt..) Nej, vänta förresten.. Det skulle ju inte alls vara bra om Felipe blickade mot Norge. Eva Sannum finns ju där.. Skönt iaf att se Mette och Haakon såhär kärleksfulla, det lyfter hela bilden. Men forfarande väntar jag på Mettes nya frisyr.. ;)

2007-12-12 @ 16:04:21
Postat av: Nellie

Midnattsol: Håller med! Men den här bilden tycker jag är fin.

Postat av: Midnattsol

Nellie: Ja, det var skillnad att se den bilden!

2007-12-13 @ 21:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback