topp

Nytt om det kungliga Europa

AV ÅSA BÖNNELYCHE

Åsa Bönnelyche är reporter på Svensk Damtidning och skriver ofta om aktuella händelser i de europeiska kungahusen. Det handlar om bland andra de brittiska prinsarna William och Harry, danska kronprinsessan Mary och de andra europeiska prinsessorna.

Stöd Ockelbo i jul

image188

Här har jag ett bra julklappstips! En Ockelbo-tröja för bara 240 kronor. Om det ska bli ett kungligt bröllop nästa år måste vi alla hjälpa Gästriklands blivande prinsgemål på traven och hylla hans hemort. Just nu pågår ett projekt i kommunen för att få de boende att tycka till om vilka förbättringar som kan göras. Endast två bybor har anmält sig till forumet på internet, där man kan skriva vad man tycker bör göras i Ockelbo. Jag har en idé. Ockelboborna får garanterat ett uppsving i tillvaron om bygdens son friar och gifter sig med kronprinsessan Victoria. Daniel Westling har satt  Smältvägen och hela Ockelbo på Sverigekartan. Vilken pr han har gjort - tänk vilken bra ambassadör han blir för hela Norrland när han blir "kunglig".

Om vi alla köper en Ockelbo T-shirt och bär denna på stan, så kommer alla att bli mer vänligt inställda till herr Westling vilket ger en spin-off-effekt vidare, så att hovet inser att ett kungligt bröllop måste skyndas på....då får vi ett härligt underbart bröllop mellan Victoria och Daniel...och vem vet - vi kanske även får uppleva Victoria som mamma inom en snar framtid? Det vore något! Jag längtar efter lite flärd i vintermörkret och vad vore roligare än en storståtlig kronprinsessvigsel? Ockelbo skulle blomstra!

Kommentarer
Postat av: Midnattsol

När de förlovar sig ska jag ha en sådan tröja! :) (Jag gillar Daniel stenhårt, han är perfekt till vår Kronprinsessa!) Ni på Svensk Damtidning borde lotta ut en t-shirt när förlovningen eklateras! ;) Snacka om reklam för Daniel och Ockelbo!
Men det grymmaste vore ju om Daniel hade en sådan t-shirt när de sitter i den kungliga förlovningssoffan.. Folk har ju kritiserat honom för hans "vanlighet" och därför vore det kul om han skojjade lite med folket. Och på baksidan borde det stå: "Daniel av Ockelbo" eller nåt.. Finns ju massa olika slogans att välja mellan! Skulle vara grymt om han kunde skojja till det lite iaf!
Kom igen nu, Danne! Nu vill vi ha förlovning - och bröllop!

2007-12-20 @ 23:03:41
Postat av: Nellie

För mig kommer Ockelbo alltid att vara synonymt med skotrar. Fast Daniel är lite skoterraggare, så det kanske gör reklam även för skotrarna?

Postat av: anne von polat

Hej jättekul att du har hittat till min blogg för jag är med rojalistföreningen och söker flera likasinnade. Jag vill att man startar en lokal i Uppsala då hälften bor i uppsala och hälften i SToclholm.

Jag har skrivit om dig i min blogg och undrar om det är okej det jag har skrivit. Du kan gå in och läsa. Vill du ha någon typ av förändrig av vad jag har skrivit så respekterar jag det.

En sak jag alltid har undrat är vad kungafamiljen gör av alla sina kläder som de inte använder. Tänk bara på kläder de har på fest och bröllopp och även vardagsbestyr?
Vet du något om det?

Jag har en kategori på min blogg som heter :
HM konungen och hans bryllingar där kan du läsa om alla kungligheter. Jag var förut med Europeiska rojalistföreningen som heter C:E:D:R:E och har sitt säte i Frankrike.
*
*
Ps uppe på adresslistan har du en krona hur får man en sådan. Behöver inte vara en krona men något annat somjag skulle vilja ha i min adress?

2007-12-21 @ 12:50:59
URL: http://annawintour.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback